Fredag den 17 augusti 2018



Första veckan efter semestern avklarad. Det har gått bra ändå. Lite trött, sov lite sämre andra natten, drabbades av hjärnspöken men lyckades lugna ned mig. Känner mig så glad över att det känns bättre på jobbet. Kanske inte med ovissheten, vet fortfarande inget om framtiden, men på rasterna har vi verkligen blivit en ”grupp” som oftast fikar och äter lunch, skrattar och pratar tillsammans och som man kan vara sig själv med. Underbart. Så som alla behöver på en arbetsplats. Hoppas det håller i sig. Idag jobbade jag dock i på mitt gamla jobb med Adina, eftersom grabbarna i familjen har åkt till Falun på rockkonsert och de tog bilen. Några av mina gamla kollegor vill att jag ska komma tillbaka.  Jag vill inte det längre. Varken för arbetet eller kamraterna. Det är för mycket tjafs och oenigheter. Jag orkar inte börja om, kämpa igen. Jag vill slappna av. Hoppas att jag får vara kvar i Luleå.



Lutande yrseln är tillbaka med full attack. Antagligen för att det varit en vecka full av förändring, anpassning, en del oro och trötthet. Men precis som det ordnade upp sig strax efter att jag gått på semester så ordnar det nog upp sig nu. Gäller bara att acceptera. Det går upp och det går ner. I morse kändes det bra och jag var så glad. Sen kom den tillbaka efter niofikat. Jag vill bara slappna av och vara nu efter jobbveckan, ska njuta med tjejerna. I morgon tänkte vi åka till Luleå och shoppa och gå på bio tillsammans. Ser fram emot det och att jag mår bättre snart igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen