Fredag den 14/9-2018


Äntligen helg. Men veckan har varit rätt bra över lag. Mitt i veckan besvärades jag mycket av lutande, snurrande yrseln och trodde att den kommit för att stanna. Kände mig riktigt besvärad onsdag kväll faktiskt. Men som vanligt blev det bättre och de två sista dagarna i veckan har det känts riktigt bra. Jag har känt mig lycklig över de vänskaper jag funnit på jobbet, framför allt i Maritha. Hon sa upp sig idag eftersom hon känner att jobbet är för fyrkantigt och hon blir inte sedd eller hörd. Vilket tyvärr verkar vara ett vanligt problem i Luleå. Men vi kommer att hålla kontakten, det är jag säker på. Jag är så glad över att finna nya vänner och insikten att när man öppnar sig så  finner man nya vägar. Innan jag gick hem idag fick jag så äntligen en liten vink om vad som väntar mig framöver. Malin berättade att de inte kunnat ge mig besked eftersom att de varit ovisst med han som är långtidssjukskriven bla. Men jag skulle få vara kvar ett tag till, medan de försöker få till saker och ting i Heden. Sen om det blir med dokumentation eller något annat visste hon inte i nuläget. Kanske blir det Marithas jobb som projektadministratör. Hur som helst så får vi se och det känns bra just nu. Vem vet vad som händer sen. Mitt hjärta slår för beteendevetenskap och kanske läser jag en kurs eller två. Jag är i alla fall väldigt tacksam just nu för mitt liv. För min underbara familj. För mina nya vänner, att jag har ett jobb, är frisk och lever gott. Tack gode gud för det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen