Tisdag den 30 maj 2017
VÄLBEHAGETS SKATTER!

Jag har sökt ett nytt jobb som handläggare inom försvaret. Det känns jätteläskigt. Nästan hela tiden som jag skrev ansökan och efteråt så kände jag mig yr. Vet inte om det är mina rädslor och mina negativa tankar om att det nog inte kommer att fungera så som jag mår, som förstärker yrseln och gör den nästan outhärdlig. Sista dagarna har den varit extra besvärlig. Jag vet inte vad som är värre; den där lutande yrseln när det sakta snurrar runt inuti huvudet. Den gör att det där jobbigt även att sitta ned och läsa, se på tv, sova till och med. Eller den andra, som gör att varje rörelse, nästan varje tanke att göra någonting mer än nåt i slow motion känns superjobbigt. Båda har varit närvarande sista dagarna. Kanske den här förkylningen som tar udden på min kraft, eller jobbsituationen som inte blir bättre…jag vet inte. Måste tänka ” Välbehagets skatter” . Alltså att njuta när det går, hitta guldkorn i gruset. De finns där men de är svåra att hitta. Ju mer man letar desto tydligare glimmar de. Jag måste ha tålamod och vara snällare mot mig själv. Kanske ta hand om mig extra bra. Det svåra är att vara här och nu sådana här dagar. Att kunna vara tacksam för de jag har. Jag kämpar på. Niklas är i Stockholm till i morgon. Jag jobbar extra i morgon kväll när vi sätter ut fisken och sen går jag på beredskap på torsdag. Så jag har all anledning att ta hand om mig själv nu, så jag orkar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen