Söndag den 14 maj 2017 
STORA DRÖMMAR!

Idag känns det som om allt har gått fel. Det känns som om allt beror på yttre faktorer men antagligen så är jag inte i balans just nu och det som jag normalt kanske hade tagit med en nypa salt blir för mycket. Gårdagen var bra. Jag och in kompis Anna-Karin hade lite egen tid här hemma medan familjen var på middag hos Svärfar och hans  Lisbeth. Vi gjorde mat tillsammans, åt och pratade och pratade. Som i gamla tider.

Jag fick en ide igår om att jag faktiskt kanske skulle kunna läsa språkvetenskap på högskolan i Uppsala trots allt, om Niklas kanske hade fått jobb i Stockholm. Man kan ju alltid hyra ut huset nåt år. Tanken fick mig att le och känna mig mindre instängd. Det känns som om bara för att jag är 45 så är alla dörrar stängda. Tidigare kunde jag drömma om vad jag ville göra eller inte. Bara tanken att jag faktiskt kan förändra min situation om jag vill ger mig en känsla av hopp och glädje. Precis som jag tror att Samuel kände innan han tog beslutet att hoppa av skolan och ta ett sabbatsår eller två.

Sen började jag kolla upp lite grann kring utbildningen och csn. Från det år man fyller 47 begränsas möjligheterna att få lån. Okej. Skit i det då. Hade man varit ekonomiskt oberoende kanske man kan  följa sina drömmar. Men annars är det svårt.

Det kan vara därför som det känns lite tungt idag. I morgon är det måndag och dags att gå till det jobb, som får mig att må dåligt.

Idag har min medvetenhet varit som bortblåst. Jag har blivit arg och skrikit och tappat tålamodet för ingenting. Får mig ju inte att må bättre precis.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen