Måndag den 7 augusti 2017
OCH SEN KOMMER SOLEN....

 

Måste i alla fall skriva, mest för min egen skull, och påminna mig om att allt passerar. Det som kändes så jobbigt i går, hör till gårdagens bekymmer. Idag har varit en fin dag. Jag vaknar ofta med tankar på hur mycket sämre jag har blivit, tankar som tynger mig och som definitivt inte sporrar mig eller får mig att längta efter en ny dag. Men trots detta blev det en bra dag som sagt. Jag och Niklas har pysslat lite kring husvagnen, som verkar bli såld till en fin familj från Vindeln. Det känns helt ok nu. Vi får vara utan ett tag och kanske köper vi en mindre men nyare vagn senare.

Viktigt är i alla fall att varje dag är ny. Jobbiga känslor, tankar och kroppsliga sensationer går över. Ännu snabbare om man kan låta dem vara i fred. Observera dem, acceptera dem och se dem försvinna. En annan lycka idag är att det verkar som om mensen kom tidigare än vanligt. Det betyder att jag nästan hinner ha mens färdigt innan vi åker till Kreta istället för att den ska komma precis när vi åker, som det normalt borde ha blivit. Hur otroligt är det inte att den kommer på dag 24 istället för dag 27 eller som det ibland blir dag 29? Ibland blir det lyckoträffar. Man kan inte glömma dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen