Söndag den 2 juli 2017
EFTER REGN KOMMER SOLSKEN!

 

Niklas födelsedag. Jag vaknade och steg upp med samma jobbiga känsla som igår. Jag är ostadig och känner mig rund under fötterna. Varje rörelse med huvudet skapar gungningar. Jag har svårt att göra saker snabbt, som jag brukar. Idag är jag på lite bättre humör dock. Igår blev en riktigt bra dag trots allt. Efter att jag skrivit av mig mådde jag lite bättre. Då körde jag en mindfulnessövning som heter ”Dealing with pressure”  och jag kände mig lugnare. Jag och Sofia åkte på stan och köpte presenter till Niklas. Sofia var på så bra humör, så glad och det smittade verkligen av sig. Jag sa åt henne att hon hade gjort mig glad med sitt underbara humör. Det fick mig också att känna mig lycklig. Att jag hade sett möjligheten att lyfta henne för en viktig egenskap i livet. Jag såg hur hon log som en sol.

Sen gick resten av dagen i ett glädjerus. Jenny kom förbi och drack en kopp kaffe på altanen. Jag och Niklas åkte iväg och handlade inför hans kalas i dag. På kvällen gjorde vi två smörgåstårtor och en gräddtårta. Efteråt åkte vi in till Rönnbäcks och åt mjukglass med Sofia och Elliot. En bra dag med andra ord.

Nu ska jag sätta mig ned och köra samma mindfulnessövning så att jag kan slappna av och lättare finna mig i min tillfälliga svacka. Klockan nio ska Niklas gå och lägga sig igen, så att vi andra kan gratta honom på sängen. Klockan ett kommer släkt och vänner. Solen skiner så vi ska duka på altanen. Härligt.

 

Nu är det kväll och jag ska snart gå och sova. Dagen blev lyckad. Förmiddagen gick tungt precis som igår men det släppte eftersom. När gästerna kom kändes allting bara fint. Jag kunde njuta av goda vänners sällskap och tårtorna var jättegoda. Niklas fick fina presenter och solen sken på oss alla. Till middag beställde vi hem thai mat. En svullodag med andra ord.

 

I morgon en ny jobbvecka. Måndag och tisdag ska jag jobba men resten av veckan är jag ledig. Jag har inte bestämt än vad vi ska göra men något kul måste vi hitta på jag och barnen. Hoppas på bra väder.

På jobbet krävs vidare fokusering och medvetenhet för att inte tappa mig i negativa tankebanor och falla i fällor. Varje dag är en utmaning, som kräver utvärdering. Så jag återkommer J

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen