Onsdag den 28 juni 2017
 POSITIV!

Den här veckan har gått mycket bättre. Tänk att inställningen gör så mycket. Försöker verkligen att inte förstora upp saker, att släppa saker som kanske irriterar mig men inte påverkar mig alltför mycket. Ibland går jag i försvar för saker som inte direkt angår mig. Sen försöker jag tänka: - Mår jag bra eller dåligt av det här? när jag blir irriterad över något. Känner jag att jag inte  mår bra av att älta eller fundera över något, som kanske inte går att göra något åt direkt, så lämnar jag det.  Jag försöker att välja glädje.

 Det känns nästan spännande att gå till jobbet. Jag ser det som en övning, ett experiment i att vara medveten och inte låta mitt ego ta över, att ha rätt utan väljer ödmjukhet och lugn istället.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen