Lördag den 24 juni 2017
NÄR LIVET KÄNNS TUNGT!
 

Den här veckan har varit riktigt jobbig. Efter redovisningen för gruppen av kartläggningen , som är gjord för att komma underfund med huvudproblemet till vår dåliga, psykosociala arbetsmiljö, och beslutet av cheferna att försöka ena gruppen trots allt har det känts tomt och hopplöst. Jag tror det har varit jobbigt för alla. Kanske därför som känslan har varit så jobbig.

Jag har gråtit på toaletten flera gånger i veckan och känt mig instängd och utan alternativ vad gäller jobb någon annan stans. För att klara av fortsättningen nu har jag bestämt mig för att:
 

Jobba med att vara närvarande. Inte älta, försöka skapa och lösa problem i huvudet där händelser oftast inte har skett. När problem uppkommer kan jag försöka lösa dem, genom att se fakta, eller låta dem vara om jag inget kan göra. Försöka intala mig själv att vi alla har det tungt nu och behöver ett vänligt ansikte. Jag ska försöka vara vänlig och inte ha taggarna utåt. Jag tror att jag har haft det utan att tänka på det pga alla tankar som snurrat och känslan av att det är andra som gör fel  och jag gör rätt. Jag är ett offer. Just nu har jag inget annat jobb att gå till, och vi behöver pengarna från mitt nuvarande arbete, så jag väntar och ser om det dyker upp något annat. Rätt vad det är så blir det bättre. 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen