Lördag den 26 augusti 2017
MITT FEL ATT JAG MÅR SÅ HÄR!
 

 

Känns frustrerande just nu. Jag lyssnar på en bok som berättar om placeboeffekten. Om människor som övervunnit sina olika sjukdomar och bekymmer genom att tänka rätt. Det bekräftar mina egna övertygelser om att mina problem med yrseln styrs väldigt mycket av min egen inställning och programmeringar av tidigare händelser. Det finns så många ihop kopplingar för min kropp och hjärna till situationer och händelser där yrseln fått mig att     må dåligt. Dessa inspelningar spelas upp om och om i gen, särskilt eftersom jag lever ett så inrutat liv. Men frågan är hur jag ska bryta detta? Genom meditation säger författaren. Då kan man i det undermedvetna skapa nya tankar och känslor, som i sin tur skapar nya kopplingar och nya upplevelser. Det gäller att tänka och känna den situation som man vill uppleva i förväg. Som man vill att det blir det. Det svåra är att bryta de här negativa tankar, som dyker upp automatiskt när jag mår sämre. Som idag. Jag blir arg och frustrerad över att jag mår som jag mår. Jag försöker att vara här och nu och släppa allting men det går inget bra. Då känner jag mig dålig. När jag lyssnar på bandet känner jag bara att jag nog aldrig kommer att kunna bli kvitt mina problem. De andra i boken är bättre än jag. Jag hör hela tiden om folk som förändrar sina liv, mår mycket bättre, kan gå efter att de varit förlamade, blivit kvitt sin MS, you name it, men jag står kvar och stampar på samma fläck. Så känns det just nu. Återkommer när jag har en plan. Lite hopp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen