Onsdag den 2 augusti 2017
TACKSAM!
 

Trots att jag kämpar med mig själv och min yrsel varje dag, får jag hela tiden bekräftelse på hur lugn, positiv och samlad jag har blivit. Det är framför allt min familj som märker mina förändringar. Jag känner dem själv såklart också, men det känns fantastiskt att jag påverkar andra också på ett positivt sätt. Att jag inte reagerar lika reaktivt och kraftigt. Att jag ger mer av mig själv. Jag märker det även på den respons jag får i form av värme och kärlek tillbaka. Vilken underbar utveckling. Att jag är yr och tycker att det är jobbigt hindrar mig inte från att försöka vara mitt bästa jag varje dag. Att vara närvarande tillsammans med andra, lyssna och se dem, bekräfta dem. Inte döma i förväg, inte gnälla för att jag själv inte är i balans.

Jag försöker även ta mig tid att meditera varje dag. Det ger mig kraft och lugn och den nedvarvning jag behöver just nu när det är jobbigt för mig att sitta ned och göra saker utan att det snurrar i huvudet. Tacksam. Utan min yrsel hade jag inte kunnat bli den jag är i dag. En mycket bättre version av mig själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen