Lördag den 22 juli 2017
LE TILL VÄRLDEN!

 

Min första lediga dag blev väldigt bra. Började med att åka och träna klockan åtta. Så härligt att starta dagen med rörelse och sen kunna bära med sig känslan av energi och kraft, som det ger, hela dagen.

Jag duschade och sen åkte jag och Niklas till Storheden för att göra lite ärenden. Vi åt thai takeaway från en sån där matvagn utanför Granngården för första gången. Det var jättegott. Det enda tråkiga var att det är så kallt så vi var tvungna att sitta i bilen och äta. Så mysigt att bara vara jag och Niklas.

Väl hemma tog jag mig tid att meditera. Vi åkte och handlade lite mat och gjorde middag och drack ett glas rött vin på kvällen.

Jag hade lite problem att sova på kvällen. Yrslade lite grann och sen hade jag ett nackspärr men jag somnade till slut. Känner mig glad och hoppfull att detta kommer att bli en fin semester. Sommaren har hittills varit en av de sämre på många år, men jag ska ta tillfället i akt att bara vara, varva ner tankar och känslor, njuta av familjen och av livet.

Jag försökte tänka på att le och att ge av mig själv igår. Tänkte på en sak när jag var på gymmet på morgonen. När jag stod på crosstrainern och ett äldre par bla satt på motionscykel bredvid mig kom tre glada ( tror det var thailändare) in och skulle städa där. De log sitt finaste leende ( som kändes äkta) och sa glatt – God morgon. Alla tre hälsade som om de kände oss och jag kände hur glad jag blev. Så lite gör så mycket. Jag skulle aldrig få för mig att tänka om dem att de verkar tröga som gör så där. Så där som jag ibland tänker att andra ska tänka om mig när jag ska säga något men inte vågar. Om man är sig själv, är glad och bara har goda avsikter, smittar man andra med sin glädje och inget ont kommer av det. Det håller jag sakta på att lära mig. Att våga möta andra människor på riktigt.

När jag lyssnar på mig själv och är sann mot mig själv kan det inte gå fel.

Idag ska vi packa ryggsäcken och åka till Bälingeberget på utflykt. Vädret är sådär men passar utmärkt för en dag i skogen.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen