Fredag den 9 juni 2017
ATT VÅGA VÄLJA GLÄDJE!
 

Så var jag ledig. Jag har skickat iväg de små till skolan, druckit lite kaffe och ringt till Pappa för att bjuda hit honom på surströmming i morgon.

Jag har de senaste månaderna försökt öppna mig mer mot människor. Jag vågar vara mig själv mycket mer, ge av mig själv. Jag känner att jag kan säga saker från mitt hjärta utan att någon ska trampa på det. För jag vet att glädje föder glädje och ingen tycker att jag är dum eller konstig. Jag har haft så många hinder när jag kommunicerar med andra. Måste tänka igenom allt jag ska säga ordentligt så det inte låter dumt eller fånigt. Jag har varit dömande mot andra som varit spontana och sagt saker från sitt hjärta. Antagligen för att jag någon gång tidigare lärt mig att det inte är ok. Men det är det. Att vara sann och sig själv och ge andra komplimanger och kärlek ger bara kärlek tillbaka. Vill någon trampa på mig så är det bara såna som jag själv var tidigare, som av någon anledning lärt sig att kväva dessa sidor av sig själv. Att man måste kontrollera vad man säger så att ingen ska vara dum. Det känns befriande. Jag känner att jag har fördjupat mina relationer med mina barn, med min man. Jag går inte lika ofta till attack för småsaker, jag försöker tänka på att inte kväva deras sätt att vara, den de är bara för att jag är trött eller arg eller inte orkar med deras babbel. Då kan jag gå därifrån en stund istället. Vilken frihet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen