Tisdag den 10/3-2020
DET HAR GÅTT BRA ÄNDÅ!


Ännu en dag. Besväras av min snurryrsel sen igår. Försöker att vara här och nu och inte kämpa emot, men det är svårt. Det svåraste jag vet. Många saker är lätta att göra i jämförelse. Det går tungt att jobba när det är såhär mest hela dagen, men jag vet ju att det går över ju.

Jag hostar fortfarande. Känner mig mer slämmig i halsen. Det är typiskt mig att få långdragen hosta efter en förkylning. Jag kommer inte att kunna träna förrän nästa vecka tidigast.

Vad är bra då? Solen skiner. Det är vårvinter. Jag känner mig friskare och piggare och kan äta som vanligt. Jag har aptit. Jag har att göra på jobbet. Dagarna går fort och snart är det bara en vecka kvar innan Niklas kommer hem igen. Jag tar hand om allt här hemma. Jag är bra på det. Jag är stolt över mig själv för att jag står på egna ben och det går bra. Jag har alltid stöttat mig så mycket mot Niklas. Särskilt när jag haft de besvär som jag haft. Jag har ju begränsat mig och trott att jag inte kan göra en massa saker. Då har jag haft Niklas som min trygghet. Nu vet jag att jag kan så mycket mer än jag tror. Jag är stark och trygg om jag bara tror på mig själv. Mina livsmål först. Fokusera på vad jag kan göra, vad jag vill göra och inte på det jag inte tror att jag kan göra.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen