Onsdag den 4/3-2020


Sista dagen jag är hemma från jobbet förhoppningsvis. Jag kände mig så mycket bättre igår att jag övervägde att åka idag men sen blev jag lite feg. Jag fick ju ett läkarintyg att vara hemma och vila en vecka till så om jag stannar hemma en extra dag nu och verkligen ser till att återfå krafterna så gör det ju ingenting. Det känns lite läskigt att komma tillbaka. Jag har aldrig varit sjuk såhär länge från jobbet sen jag var långtidssjukskriven för snart tjugo år sedan. Idag känner jag mig lite vinglig. Såklart. Jag är rädd att inte orka, klara av jobbet. Men å andra sidan finns det nu en tydlig orsak. Jag har bevis på att jag haft influensa. För första gången har jag en sjukdom som finns😊 Jag blir väl omhändertagen på mitt jobb. Det kommer att kännas kul att komma tillbaka. Få träffa kollegorna, fika och prata om vad som hänt. Uppdatera mig om vad jag har missat. Sen är det den där känslan att komma hem efter en full arbetsdag. Den som man tappar när man bara är hemma. Igår tog jag mig till vc själv och sen följde jag Elliot på affären och handlade. Det gick över förväntan. Bara det fick mig på mycket bättre humör. Så det blir jättebra. Jag vilar och kanske städar färdigt här hemma och sen åker jag i morgon.

I natt har jag sovit nio timmar. Det är nog bra att sova mycket så att kroppen återhämtar sig.

Det kvittrar en fågel utanför fönstret. Solen skiner in. Åh det är så underbart just nu. Vårvintern. Kommer ihåg i fjol den här tiden. Ett nytt jobb som hägrade. En stuga, som vi ev. skulle hyra. Livet vände verkligen till det bättre för mig då. Sen dess har det fortsatt att vara mest positivt. Förutom i veckan då förstås.

Illamåendet är inte helt borta. Men igår kände jag lust att äta till lunch och mellis. En underbar känsla. Sen kände jag mig piggare. Sov inte middag en enda gång, fastän jag varit uppe sedan fyra.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen