Fredag den 13/3-2020
SKAKIGT LÄGE!


Fredag den trettonde. Känns verkligen så. Resan blev inställd. Jag valde till slut att avboka hela Stockholmsresan i helgen pga all oro, att inte flyg skulle gå, evenemang ställs in, smittan sprids i samhället mm. Men så på kvällen fick jag besked från Norwegian att flyget inte skulle gå pga Corona, så då får jag kanske tillbaka pengarna i alla fall. Sofia blev först jättebesviken men vi har pratat och vi få göra det bästa utav det som är. Vi har varandra och just nu är vi friska. Oron finns dock för mig vad som händer om jag blir sjuk? Om barnen blir sjuka? Hur isolerade blir vi? Vem tar hand om oss? Jag är ju liksom den enda vuxna här i familjen nu? Nåja, det är ingen ide att spekulera. Nu tar vi en dag i sänder.

Det andra jobbiga är att Niklas kanske inte alls får komma hem nästa fredag. Den som han ska lösa av som kommer från Stockholm på måndag sätts nog i karantän i två veckor, för att han kommer från Coronasmittat land, och då måste Niklas vara kvar i två veckor till!! Så tråkigt. Går inte att beskriva hur jobbigt det känns. Nyss kändes det så nära och jag är så glad att det ändå har gått så bra. Nu ska man ställa om sig och börja om från början mer eller mindre. Vill ju ha honom hemma i dessa otrygga tider.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen