Måndag den 2/3-2020
ILLAMÅENDET!


Jag trodde att jag skulle kunna gå på jobbet idag, men det går inte. Blir hemma minst idag och i morgon. Mår lika illa idag. Har mått illa hela natten. Fattar inte. Sen har jag fortfarande ingen aptit. Varför? Borde jag inte äta upp mig nu när febern har släppt? Jag måste ringa till min chef i alla fall och berätta att jag är hemma idag.

Jag vaknade klockan fem och kände mig ledsen. Mest över att jag mådde så illa och att det går så sakta. När ska jag få ork? Blir trött hela tiden. Ja, jag kan inte bestämma i alla fall. Bara att hänga med och göra det bästa av det. Inte så mycket annat att göra. Om jag orkar ska jag försöka börja städa lite grann. Ta toaletterna kanske, lite åt gången. Får vila mellan.

Det känns alltid bäst på förmiddagen. Idag kändes det tom bra. Jag städade toaletterna och kände att jag inte mådde illa hela tiden. Jag har mer ork än igår. Det är positivt. Sen på eftermiddagen, som nu, så börjar illamåendet ligga mer latent. Jag känner mig sjuk och hängig. När tar det slut? Det är så små babysteg att jag blir tokig. Åt tacorester till lunch och det gick rätt bra men just nu känner jag samma avsmak för mat. Borde göra kaffe, men det är ju inte gott någonstans. Usch.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen