Måndag den 9/3-2020
CORONA!


Dagarna går. Jag känner mig stolt över att det går så bra ändå att vara ensam. Fast jag är ju egentligen inte ensam alls. Jag har mina barn. Det kändes ledsamt att skjutsa Adina till flyget igår kväll. Vi har haft så mysigt allihopa hela helgen. Nu kändes det extra tungt när hon for. Det blir så få kvar. I veckan blir det full jobbvecka. Utbilding i Stockholm över dagen på torsdag. Upp klockan halv fyra. Sen på fredag har jag tagit ledigt för då åker jag och Sofia ned till Adina i Stockholm. Jag har bestämt mig för att vi såker, om det inte skulle dyka upp några restriktioner eller läget skulle förvärras jättemycket med Coronaspridningen. Det är spänt läge i världen. Stora delar av Italien är satt i karantän. Ingen får komma in eller ut ur landet. De har drabbats hårt av viruset. Det kommer att märkas på världsekonomin och enskilda, drabbade länder kommer att få problem. Än så länge verkar Sverige ha läget under kontroll med ca 200 smittade, men det kan fort blir okontrollerat. Lite läskigt är det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen