Torsdag den 10 maj 2018
SMÅ FRAMSTEG!

Vaknade i morse klockan tio! Alldeles groggy. Men glad att jag sovit ikapp lite grann i alla fall. Jag gick och lade mig halv tolv efter att ha duschat varmt och varvat ned i lugn och ro innan. Jag somnade ganska omgående men vaknade upp igen efter tio minuter. Lyckades somna om igen för att sedan vakna igen efter 15 minuter. Då blev jag klarvaken. Jag gick upp efter 30 minuter som det stått att man ska göra i sömnskolans instruktioner för att bryta den onda cirkeln av vakenhet i sängen. Jag satt uppe, åt min banan, drack min mjölk och tog min tablett. Jag gick och lade mig och minns inte så mycket, måste ha somnat ganska fort ändå. Klockan var nog halv ett då. Sen har jag sovit gott ända till klockan tio. Det här med att man ska stiga upp och lägga sig samma tid sprack ju men det kändes ju ganska orimligt att ställa klockan på sex när man sovit så himla dåligt så länge. Man ska ju vara tacksam att man får sova längre än sex timmar liksom. Sen hur det går i natt det kan man ju aldrig veta. Men det känns mycket bättre. Jag är lugnare, jag har en plan, och dessutom är det ganska mysigt och kul att kunna vara uppe längre än till halv tio. I kväll är det andra delfinalen i eurovision. Det blir jättekul att kunna se den tillsammans.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen