Tisdag den 1 maj 2018

Det var jättetrevligt igår kväll. Vi åt god mat, spelade sällskapsspel och skrattade och hade trevligt. Jag är så tacksam att jag kan njuta av detta på ett annat sätt idag. Det är ingen uppoffring, ingen oro över hur jag ska orka. Jag bara är i någonting som jag själv har valt att göra och tillsammans med människor som jag själv har valt att vara med, för att jag mår bra av det. Punkt.
En annan insikt som kom till mig idag när jag mediterade idag var att jag måste berätta för Sofia hur underbar hon är. När vi var på bröllopet förra helgen kramade hon alla hej då innan vi åkte hem på kvällen. Även dem som hon knappt känner. Igår gav hon Charlotte flera kramar för att hon hade fyllt år. Jag sa till Sofia att hon är en sådan glädjespridare och att det är så fint av henne att göra så. Det viktigaste i livet är att sprida kärlek och glädje till andra, och det gör hon. Hon blev väldigt glad. Jag kände att om jag vill förändra mitt liv och bli en bättre människa så får jag ju inte glömma barnen. Om de får höra tidigt hur viktigt det är att vara en kärleksfull människa så kommer det att bli viktigt även för dem.

Det är fantastiskt att jag plötsligt får insikter, hör min egen inre röst som talar till mig när jag blir stilla. Det som jag har väntat på så länge händer. Kanske för att jag äntligen har börjat lyssna. Kanske för att jag vågar lita på min egen intuition. Jag ser fram emot fler kloka råd från mig själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen