Onsdag den 23 maj 2018
SEG!
Ibland vet man inte vad man känner. Om man känner sig låg ibland, så kommer det någonstans ifrån. Ofta har man kanske negativa tankar som skapar negativa känslor. Men jag vet inte vad jag tänker, känner just nu. Bara att jag är lite låg, trött, låg på energi. Det är lite segt på jobbet, kanske det. Kanske att jag har funderat lite på sistone vad jag har för livsstrategi. Alltså vad jag vill ha mer av i mitt liv, vad som ger mig glädje, energi. När jag får använda mina talanger, min kreativitet. Jag tycker sånt är så svårt. Kanske för att jag under en sån lång tid inte har kunnat njuta ordentligt av saker, bara tyckt mig genomlida jobb och vardag. Jag vet inte riktigt vad som ger mig glädje eftersom att jag inte tillåtit mig att känna det. All energi har jag slösat på det tråkiga, måsten. Men sakta upptäcker jag att livet är så mycket mer. Att det finns många guldkorn, att livet är för kort för att slösa bort, att det finns möjligheter, även för mig. Men jag måste vara tålmodig med mig själv så att det inte blir ännu ett krav, en prestation. Annars närmar sig sommaren. Den bästa tiden. Jag passar på att njuta nu när det är varmt och soligt. Alla dagar. ser fram emot semester och stugliv i Flen. Vi har hyrt en stuga där i två veckor i sommar. Ska bli så härligt. Då får jag känna om det är så underbart som jag föreställer mig i fantasin.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen