Söndag den 15 april 2018
SOL IGEN! 

Det blev en jättebra dag. Det är fantastiskt vad det gör att prata lugnt och sansat, lyssna på varandra och hitta lösningar. Om detta hade hänt för några år sedan hade jag gått i taket för att Niklas började med att berätta att han tyckte att jag gjorde fel när jag sa en viss sak i fredags. Jag hade försvarat mig och när han hade huggit tillbaka hade känslor och skuldkänslor tagit över mig och jag hade skrikit dumma saker. Är så stolt över mig själv att jag kan lugna mig själv, agera moget och kärleksfullt för igår var jag nästan orolig för att mista honom.

Vi gjorde dagen till en bra dag tillsammans. Vi gjorde några ärenden på stan, satt ute och solade  på altanen, plockade fram utemöbler. Det var en fantastiskt fin dag igår dessutom. Vi åkte iväg till Frasses och köpte middag lite spontant, vi hade tänkt äta rester. Sen såg vi på en rolig serie om 80-talet, badade och drack lite vin, lyssnade på 80-talshits och innan vi gick och lade oss skrev en ”bucketlist” mest för skojs skull.

Sen har jag sovit jättegott. Nästa gång jag sover så dåligt som jag gjorde i veckan bör jag komma ihåg att ” allting passerar” . Det gäller tankar, känslor, obehag. Bara när jag fokuserar och ger dem extra kraft stannar det längre än det var tänkt. Men de går alltid över.

Idag kommer närmsta släkten hit. Vi ska grilla hamburgare och fira Adina som fyller 19 på onsdag.

 

Vilken dag. Vilket fantastiskt väder! Vi har tom suttit ute och ätit på altanen, så varmt och soligt var det. Jag blev så glad att pappa kom också. Han hade nog inte tänkt göra det men när jag ringde honom i morse och frågade så ändrade han sig. Jag tror att han uppskattade det själv också. Han har inte tagit sig ut så ofta efter hjärtattacken i december.

Vi grillade hamburgare och jag hade bakat paj och kladdtårta. Den här helgen har varit jättebra. Till veckan får jag prova på inkorgen för första gången med Lars. Äntligen får jag göra något lite mer avancerat. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen