Lördag den 14 april 2018
RELATIONSPROBLEM!

Jag har sovit bra i natt. Vi gick och lade oss vid elva efter att vi sett Lets Dance , jag och Niklas. Vi bråkade i går eftermiddag och i morse hade vi en diskussion som var rätt jobbig för mig. Niklas kände att vi inte hade nåt gemensamt, att han retade sig på saker jag gjorde. Kändes hemskt. Som att han ville skiljas. Vi pratade lugnt och sansat med varandra och försökte komma på saker som vi kan göra tillsammans i framtiden. Vi får ju allt mer tid själva nu när barnen bli äldre och jag har förstått att det lätt kan bli en kris för föräldrarna. Vad ska vi göra nu när vi är själva? Att vara i ett förhållande kräver jobb. Man kan inte bara släppa och låta saker bero. Vi har varit tillsammans så länge, och jag är i alla fall beredd att förändra en del saker för att få det att fungera. Man kan inte ta varandra för självklara. Jag har också känt på sistone att det är långtråkigt. Vi gör inte så mycket, helgerna går oftast utan att något särskilt händer. Men jag tycker att det känns utmanande och spännande att öppna nya dörrar. Hitta nya vägar tillsammans. Kanske nån kurs eller nåt som vi kan gå tillsammans. Sen går ju livet upp och ner. Förra veckan var jobbig för både mig och Niklas. Jag sov dåligt och Niklas vaknade också flera gånger pga mig. Han var så snäll att han satt uppe med mig en av nätterna också för att stötta mig. Jättesnällt. Men jag antar att vi båda två var rätt trötta och less i går kväll. Men jag vet vad jag vill och det är att stanna kvar och gå vidare tillsammans. Jag kan inte se mig själv utan Niklas. Men jag är orolig för hur han känner. Nåväl. Ikväll tänkte jag att vi skulle bada och dricka lite bubbel så får vi se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen