Torsdag den 14/1-2021

ATT DJUPANDAS OCH JOBBA HEMIFRÅN!

Igår somnade jag utan att behöva gå upp. Jag vaknade visserligen några gånger men jag lyckades finna ro och somna om varje gång. Till slut somnade jag på riktigt. Så skönt. Jag har börjat pröva en ny andningsteknik som kallas pranayama. Man andas in på åtta, håller andan medan man räknar till fyra, andas ut på åtta och håller andan i fyra. Det svåraste är inandningen. Jag har inte nog luft. Men syftet är att det ska kännas avslappnat och skönt så man kan minska på tiden till att börja med. Detta ska vara väldigt avstressande och kanske kan det hjälpa mot mina insomningsproblem.

I morgon jobbar jag hemifrån. Niklas också. Det är tudelat. Jag hade ju hellre varit på jobbet men samtidigt är det skönt att slippa stressa iväg på morgonen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen