Tisdag den 5/1-2021

Sitter i stugan igen. Nu är det trettondagsafton. Ännu en högtid att fira. Ännu en andledning att äta gott och umgås😊 Jag och Niklas har åkt hit i förväg för att få igång värmen. Det är tjugo grader kallt ute, riktigt bitigt faktiskt. Barnen kommer med Samuel strax innan middagen. Vi tänkte äta flankstek och pommes, sen basta och se på film.

Idag är jag betydligt segare tyvärr. Tänk att jag aldrig verkar kunna skriva att jag sovit som jag ska längre. Tog ingen postafen igår innan jag gick och lade mig. Vet inte om jag inbillar mig men när jag vaknat upp som vanligt efter att jag somnat till var det svårare att bli trött igen. Jag lyssnade på meditationer, gick upp och läste, åt banan och drack mjölk i vanlig ordning. Till slut gick jag och lade mig i gästrummet efter att jag tagit en postafen. Till slut somnade jag. Klockan var nog närmare halv två då. Jag hade ställt klockan på halv sju så jag sov fem timmar drygt. Känner mig trött. På vägen hit slumrade jag till i bilen ett tag. Jag kände mig dock lite piggare efter det. Bra kanske att ta en powernap, så länge man inte sover så länge att det påverkar nattsömnen. Jag hoppas att detta ska ge med sig. Om inte förr kanske om jag slutar med p pillrena. De verkar ju inte ha den verkan som jag hoppats på, snarare tvärtom. Ska vänta ett tag till innan jag ringer och hör av mig hur jag ska göra med det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen