Onsdag den 30/12-2020

Idag åker Adina hem. Det kommer att bli så tomt och trist. Jag kommer att sakna henne jättemycket. I morgon är årets sista dag och det firar vi med familjen bara. Det blir lite god mat, kanske spel och film, vi har inte planerat så mycket. Ikväll är vi bjudna till jenny och Jonas på lite glögg. De har ju också haft covid så vi är ganska safe räknar vi med😊

 

I helgen ska jag städa bort julen och ta fram nya gardiner. Ska bli så skönt. Tycker om att julpynta, men tycker ändå mer om att plocka ned allting. Det blir liksom en nystart. En början på ljusare tider. Det tycker jag om.

Klockan är två på natten. Börjar bli komiskt detta. Varannan natt sover jag och varannan natt kan jag inte sova. Det känns som värre än förra gången jag hade sådana här problem. Då kunde jag ändå somna om vid tolv eller därikring. Nu somnar jag aldrig före tre, snarare fyra halv fem. jag trodde att jag skulle sova bättre nu när jag flyttat in i mitt eget rum. Men nej…så fort jag blir lite trött och somnar så vaknar jag upp med ett ryck. Det blir ju inte kul att börja om att jobba när man ska upp klockan halv sex. Nu har jag i alla fall prövat ta en postafen. Har inte vågat hittills. Hoppas att detta ska vara min räddning. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Jag antar att man inte kan sova tillbaka den skuld man har hela tiden. Det går bra någon natt men nu börjar det bli flera…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen