Söndag den 3/1-2021

Jag somnade någon gång vid ettiden. Försökte sova i gästrummet för att byta miljö. Somnade till men vaknade. Jag gick och lade mig och lyssnade på en visksaga, vilket jag inte gjort tidigare och det fungerade inte alls på mig. Någon som viskar en berättelse. Jag blir bara irriterad liksom. Sen gick jag upp och kissade för hundrade gången. Gick in i mitt meditationsrum och satt där och mediterade i tio minuter. Efter det gick jag och lade mig. Tror att jag somnade efter det. Men vilken process alltså. I morse vaknade jag nio. Jag sover mina åtta timmar, men känner mig ändå seg och trött och less. Men just nu känner jag att jag får lov att komma igång med att jobba innan jag försöker ta itu med sömnrestriktion ev. just nu har jag inte normala sovitder alls och det är svårt att utgå ifrån dem. Men jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig uppe på kvällarna om jag ska försöka vara uppe längre än vanligt. I sånna fall måste jag lägga mig för att somna till först, för när jag sen vaknar upp brukar jag ju bli pigg som en nötkärna. Det är kanske det som är lösningen. Jag lägger mig med syftet att vakna upp och bli pigg för att kunna vara uppe några timmar till och bli ordentligt trött? Då försvinner pressen av att somna direkt ju. Somnar jag då så är det ju bara bra. Somnar jag inte så kan jag ha förberett en massa saker jag kan sitta och göra, som att läsa, skriva eller meditera tills det är dags att sova enligt sömnrestriktionen. Låter som en smart plan. Den kör jag på.

 Mina nyårslöften då. Jo jag tänkte att jag kunde jobba vidare med mig själv såklart. Det är viktigast. Att försöka bli så en sån bra Ann som jag kan för mig själv och för andra runtomkring mig. Det jag kommer att jobba med är att inte döma lika mycket, inte klaga och gnälla och att välja glädje i större utsträckning. Jag tänker att jag ska bestämma mig för någon dag då och då när jag ska tänka på dessa saker mer än något annat. Sen får jag utöka kanske från några timmars medvetenhet till dagar. Kan ju bara bli bättre. Jag ser fram emot ett nytt år, nya utmaningar, nya möjligheter att våga och stretcha sin modighetsmuskel. Jag hoppas att vi kommer att få börja träffa släkt och vänner i större utsträckning efter den här hemska pandemin. Det kommer mitt fokus att ligga på. Att umgås och sprida kärlek, på nära håll😊

 

 

                                

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen