Onsdag den 6/1-2021

Vi hade en trevlig kväll allihopa i stugan igår. Vi dukade och åt god mat tillsammans. I stugan har jag fortfarande kvar julen, vilket är mysigt faktiskt. Sen bastade vi. Det gick att få upp riktigt svettigt varmt även om det var drygt tjugo grader kallt ute. Niklas fick dock elda hårt i två timmar innan. Sen spelade vi lite brädspel några av oss. Efter nio gick Samuel och Elliot upp i sovstugan och kollade på film. Niklas var trött och somnade klockan nio. Suck. Det är jobbigt när man själv har problem att somna när någon somnar bredvid en utan problem. Dessutom snarkar han lätt och i stugan har vi en 160 säng, vilket innebär att vi ligger nära varandra och när han vänder på sig gungar hela sängen. Nåja, jag satt uppe med Sofia till klockan tio i alla fall. Tog en postafen innan och gick och lade mig för att läsa mig trött. Somnade fort men vaknade som vanligt. När ska detta gå över undrar jag?

Jag gick upp, pratade lite med Sofia som fortfarande var vaken, åt en banan och drack mjölk. Haha, vilken vanemänniska jag är alltså. Jag lade mig i sängen och lyssnade på en meditation men hade lite svårt att slappna av eftersom Niklas låg och snarkade bredvid mig samtidigt. I stugan är det alltid lite svårare att sova såklart för att vi är många på liten yta och vi somnar olika tider. Samuel kom in där innan tolv och katten ville ut och kissa så jag tror att klockan blev efter tolv någon gång innan jag somnade. Men sen sov jag till halv tio! Känns inte bra att sova så länge men samtidigt behöver jag ju sova tillbaka all förlorad sovtid. Är ju glad ändå att jag kan sova ut. I morgon är det jobb igen. Blir kanske lite svårt att komma i säng och somna efter det här. Jag vet inte hur jag ska försöka komma tillrätta med mina sömnproblem. Borde kanske försöka att gå och lägga mig senare för att undvika allt snurrande i sängen då jag inte sover. Skulle verkligen vilja bara lägga mig ned, somna när jag är trött utan att vakna upp med ett ryck. Om jag visste att jag skulle kunna det om jag gick och lade mig senare skulle jag lätt välja det. Men samtidigt vet jag att jag brukar ha svårare att somna om jag lägger mig senare än halv tio då mitt sömntåg normalt brukar gå. Men nu är det inte normalt. Jag måste göra något för att hitta tillbaka dit bara. I kväll får jag nog bara vara upp extra länge för att jag sovit till halv tio i morse. Ja, vi får se hur det går med allting.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen