Tisdag den 19/1-2021

TACKSAM!

Sov riktigt bra i natt. Vaknade bara upp en gång vad jag minns innan jag somnade för natten. Det känns riktigt bra.

Idag har vi jobbat hemma både jag och Niklas. Det har väl också gått rätt bra. Jag har gjort utbildingar på nätet och Niklas har mest suttit i telefonmöten. Jag har tränat hemma eftersom det var kallt idag och jag orkade inte köra iväg till gymmet. Dagarna rullar på och uppriktigt sagt känns det lite tråkigt. Det händer inte så mycket. Känns mest som man går och väntar. Väntar på om vi ska jobba hemifrån länge till, om vi snart får börja leva lite mer normalt, på att det ska bli ljusare och varmare och man kan vara ute mycket mer. Men det viktiga är att göra något meningsfullt medan man väntar. Jag är tacksam för att vi är friska, för att jag sover bättre, för att vi har stugan att åka till på helgerna, att vi har jobb att gå till och att vi inte behöver oroa oss för pengar.

I morgon ska jag försöka att inte gnälla eller klaga. Jag ska inte älta problem. Jag lovar att jag kommer att få påminna mig själv många gånger men jag ska göra mitt allra bästa så får vi se hur det går.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen