Söndag den 10/1-2021

Det var lite jobbigt för mig att somna. Jag var så trött efter mat, rött vin och bastu att vi gick och lade oss vid nio redan. Men jag kände mig orolig och efter att ha försökt somna om flera gånger gick jag upp efter ca en timma. Jag åt banan och tog en postafen. Försökte lyssna på meditation men jag kunder verkligen inte slappna av. Försökte lyssna på allt möjligt jag hittade men till slut stängde jag av och låg och andades lugnt istället. Klockan var nog närmare tolv innan jag somnade in. Jag vaknade vid sju första gången men somnade om till nio. Jag kände mig dock inte pigg och utvilad så troligtvis har jag inte sovit så djupt och bra som jag skulle behövt. Nåja. Vi hade en jättemysig dag igår jag och Niklas. Vi åt en fantastiskt god pepparbiff och pommes och drack lite vin till. I morse gick vi på en promenad. Det är mildare ute, bara sex grader kallt.

Jag har suttit och försökt få ned lite statistik på mitt sovande för att på något sätt lugna mig själv med att jag sover hyfsat bra ändå. Ja visst har jag problem och jag sover och somnar inte så snabbt och bra som tidigare men jag får ändå i genomsnitt sex till sju timmar sömn per natt vilket är ok. Jag är van att sova mer och jag måste erkänna att jag känner mig mer trött än tidigare men det funkar liksom. Jag hoppas att det sakta går över och att jag framför allt kan hitta en fungerande strategi att hålla mig lugn och accepterande till detta. Det är när jag som i går kväll känner mig rädd och orolig och frustrerad över min situation som jag försämrar mina möjligheter till att sova gott. Men även efter en kväll med mycket oro så somnade jag ändå och sov hyfsat bra. Det ska jag i alla fall ta med mig.

 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen