Lördag den 2/1-2021

Nu sitter vi i stugan, jag och Niklas. Det är första dagen på länge som det är kallt. Det är minus femton grader. Egentligen är det ingenting för den här årstiden, men vi har varit så bortskämda med nollgrader och nästan plusgrader den här vintern. En konstig vinter verkligen. Nu eldar vi för fullt i kaminen och sitter lite påklädda tills det blir varmare. Sofia åkte med en kompis till Storklinten för att åka slalom. Hoppas att hon inte fryser allt för mycket. Vi tänkte bara äta lite hamburgare till lunch, läsa och mysa lite grann här innan vi åker hemåt. Ska passa på att skriva en matlista för veckan.  Dags att börja äta nyttigare😊

Igår kväll gick vi och lade oss vid halv elva. Jag var trött när jag lade ifrån mig boken och somnade ganska snabbt, men vaknade upp med ett ryck och blev pigg. Suck. Jag gick upp efter en stund och tog en postafen. Efter en timma gick jag upp igen och åt en banan och drack mjölk. Lade mig igen och lyssnade på en yoga nidra övning. Blev trött och somnade någon gång vid ett. Sov till åtta.

Jag har varit trött i eftermiddag. Jag tränade efter middagen för att hålla igång men när klockan blev nio var jag så trött och kunde inte hitta på något att göra som inte gjorde mig sömnig. Det är hemskt att känna sig så trött och sen veta att det spelar ingen roll om jag går och lägger mig nu. Den där sköna känslan att somna när man är trött och sen sova gott hela natten är som bortblåst. Känns som om den aldrig kommer tillbaka. Här sitter jag nu klockan halv elva och kan inte somna om efter att jag vaknat upp av det berömda rycket. Jag tog en postafen. Men den brukar inte verka förrän om en och en halv timma. Vill ju helst kunna somna utan, men just nu känns det som mitt enda hopp att få sova i alla fall sex timmar. Värre blir det i veckan när jag måste stiga upp tidigt för att gå till jobbet. Jag vill kunna vara postiv men det är svårt. Det känns så hopplöst. Hur har jag ens löst de här problemen tidigare?

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen