Torsdag den 2/7-2020
MÅR INTE SÅ BRA!


Idag fyller Niklas 50 år. Dagarna innan har varit både upp och ned. Jag har mått sämre, och det har varit svårt att acceptera. Att acceptera att jag kan må så himla mycket bättre under så lång tid och fortfarande hamna i svackor som denna? Varje gång känns det lika jobbigt. När jag är ledig och har semester och de saker som jag längtat efter överskuggas av att jag inte är mitt sanna, glada, energifyllda jag längre. När jag inte längre gör det som jag egentligen vill utan undviker och börjar gå omvägar, och tar den lätta vägen hela tiden. Idag ska vi ha kalas hela dagen. Jag har planerat en treättersmiddag och även om vi bara blir närmaste familjen så känns det övermäktigt på nåt sätt. I vanliga fall hade jag njutit. Tycker om att planera och bjuda in till fest. Nu känns det nästan jobbigt med alla som ska komma och kolla på vår stuga i sommar. Enda vägen ut är att låta yrseln vara här, som en del av mina upplevelser, men ge den minimalt med kraft och tid. Jag mår inte såhär hela tiden. Jag måste glädjas åt alla stunder då det känns bra. Oavsett hur jag mår. Jag måste påminna mig själv om och om igen och inte låta tankarna skena. Stoppa ältandet som får mig att må sämre. Idag är det Niklas dag och och jag ska göra den så bra som jag kan. Framför allt för honom, men även för mig själv.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen