Fredag den 17/7-2020
EN PLÖTSLIG INSIKT!


Det är sällan nuförtiden som jag får insikter. Sådana där som kommer inifrån och som jag blir övertygad om är sanna och rätt för mig just nu. Idag fick jag en sån. Jag har stannat hemma med barnen medan Niklas åkte iväg till stugan med sin bror. Jag har velat lite grann för nu när det äntligen blev fint väder och vi inte varit i stugan på en vecka nästan borde jag kanske också åka. Men jag kände starkt att jag borde vara hemma. När jag åkte iväg på stan själv och gjorde ett ärende och åkte och handlade på ica och var på väg hem i bilen tänkte jag: - Jag borde verkligen träna mer på att vara ensam, utan Niklas. Inte för att jag inte älskar att vara med honom men för att jag verkligen behöver stärka mig själv och lära mig att göra många saker på egen hand. Jag kände mig så fri och glad när jag körde hem i den stunden och jag insåg att oavsett om jag mår bättre, har blivit enormt mycket duktigare på att vara modig och inte begränsa mig lika mycket behöver jag fortfarande träna på att klara av saker på egen hand. Jag lutar mig för mycket mot Niklas och han tar också för givet att jag behöver hjälp och stöttning med en massa saker, eftersom det har varit så under en lång tid. Niklas har funderat på att ta en mission till Mali om två år ca och jag kände helt plötsligt att det kanske är helt rätt. Läskigt som fan men utvecklande för mig. Jag tvingas ta mer ansvar både för barnen men också för mitt eget liv. Jag måste hitta mig egna hobbies och kanske nya vänner som jag kan vara med när jag blir ensam hemma. Min själ jublade men mitt ego darrade så det blev kännbart i hela kroppen.  Vad jag behöver är inte alltid det som min kropp och knopp tycker att jag behöver. Men jag tror att jag lyssnar till min själ och dess behov och resan kommer att bli guppig och gungig men så värt det i slutändan!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen