Lördag den 11/7-2020
STRATEGIER!


Dagarna går och vi väntar på bättre väder..bland annat. Försöker att fylla även dessa mulna, regniga dagar med meningsfullt innehåll, men det är svårt att inte vara lite besviken över det fina vädret som uteblir med sin närvaro. Vi skulle ha fått främmande idag egentligen, men vi sköt upp det p ga vädret. Det är ju inte lika roligt att vara här när vi tvingas tränga ihop oss inomhus för att inte frysa ihjäl. Vi kom hit igår kväll, jag, Niklas och Sofia. Vi åt middag, bubblade och satt vid elden vid en spegelblank älv. Det var en fin kväll trots allt då solen nästan tittade fram bakom molnen. Jag har sovit som en stock i natt. Känns som om jag har massor att sova tillbaka. Idag har vi inte planerat så mycket. Det blir mest lugn och ro, läsa lite, skriva, kanske försöka mig på att sy till gardiner till sovstugan. Jag har tagit hit symaskinen och allt. Men det blir lite skönt det också. Kanske någon mindre promenad. Glömde mina gåskor hemma.



Byta ut negativa, destruktiva tankar




1.         Jaha, nu blev jag yr igen, typiskt just nu.

-          Det är ok att yrseln är här nu, den kommer och går, om jag låter den vara så passerar den snart.

2.       Åh, allting går så tungt nu när jag är yr, ingenting är roligt.

-          Försök ta en sak i sänder bara. Det fixar jag. Lyft blicken, se, hör och känn.

3.       – Åh, lyckost dem som inte har yrsel, se så roligt de har jämt, kan ha massor av folk hos sig, göra vad de vill utan besvär.

-          Jag vet ingenting om hur andra mår och tänker. Vi har alla våra ok att bära. Jag är medveten om mitt problem och jag växer och utvecklas fortfarande. Lycka kommer inifrån.

4.       Jag är värdelös, duger ingenting ting till, blir yr för allting. Vill bara gräva ned mig just nu.

-          Jag är unik och värdefull. Det är vi alla. Alltid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen