Torsdag den 23/7-2020
MIN RÄDDNING!


Jag har börjat läsa en bok som heter: ” Letting Go” av David R. Hawking, M.D., Ph.D. Hm vilka de där sista var det vet jag inte. Men den handlar om det som jag länge trott kommer att vara min räddning. Om jag kan släppa taget om de jobbiga känslorna, som dyker upp i samband med yrselobehaget, så skulle jag bli fri. Fri från den där andra pilen, som skjuts in i mig. Den första är yrseln, men den andra och mer skadliga pilen kommer från de jobbiga tankar och känslor som väcks inom mig. De som drar ned mig djupare och som definitivt förlänger mitt lidande. Om jag kunde låta tankarna passera, och fokusera enbart på känslorna. Jag tror att de skulle vara sorg och ilska mestadels. En känsla av förlust. En förlust av mitt liv, som jag velat ha det, en förlust av min fulla kapacitet, en förlust av min frihet. Detta skapar rädsla och ilska inom mig. Bitterhet. Om jag bara kan se dessa känslor, känna dem och låta dem passera, så kommer nya känslor…mer positiva kanske, som får mig på bättre humör, lyfter mig istället för sänker mig. Jag kanske aldrig kan bli av med yrseln, men jag kan lära mig leva med den på ett nytt sätt; utan rädsla och panik. Jag kan vara lugn och trygg och agera utifrån kärlek och glädje. Det är mitt mål. Dit ska jag komma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen