Fredag den 3/7-2020
HEMMA IGEN!


Nu är vi hemma. Det regnar hela dagen idag och är bara tio grader. Det tog slut vatten i brunnen i stugan också, så det var ändå läge att åka hemåt. Vilken tur att det i alla fall var uppehåll igår, lite sol då och då så vi i alla fall kunde sitta ute på altanen hela eftermiddagen. Hade ju inte varit kul om vattnet sinat då heller. Kändes som jag stod i köket och diskade hela dagen. Jag var helt slut på kvällen. Men Niklas var jättenöjd. Både med presenterna, skattjakten som vi anordnat, dikter, god mat och sällskapet. Förutom familjen kom Doris och Emilia. En coronasammankomst som blev lyckad ändå. Det hade inte rymts så många fler ändå. Jag och Niklas har varit iväg på gymmet en sväng nyss. Nu är jag nyduschad och väntar på att Niklas ska göra middag. Kanske börjar jag sakta landa i att det är semester nu. Ikväll är det i alla fall fredag och jag ska bara slappa och vara. Inga måsten. Så skönt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen