Måndag den 13/7-2020


En regnig dag. Vi är hemma. Jag åkte iväg med Sofia och en kompis till Luleå en sväng. De hoppade studsmattor på 360 och jag shoppade. Gick och kollade in lite kläder på Top Store i närheten och strosade runt på Mio Möbler. Hittade tallrikar till stugan och en lykta som går på solceller. Niklas sitter klistrad vid sin dator hela dagen i dag. Aktieaffärer tydligen. Jag är glad att jag åkte själv. Jag behövde det. Det blir så lätt att jag lutar mig mot Niklas framför allt när jag mår sämre. Jag blir fegare för att åka iväg på äventyr själv, skapar hinder för mig själv. Men det jag behöver mest då är att fortsätta gå framåt. Jag hittade ett sånt bra citat som jag försöker lära mig som ett mantra: ” Res dig, le mot livet och fortsätt på din väg. Det är inte dags att gråta, det är dags att gå framåt och vara glad. ”

En annan strategi jag har just nu är att vara alert och uppmärksam över tankarna. Jag försöker distansera mig till dem genom att prata med mig själv om att de bara är tankar, som säger det och det…men att jag väljer att inte lyssna. De ger mig inget gott just nu. Jag vet att de vill mig väl, men jag vet också innerst inne vad jag behöver, och det är defintivt inte en hård röst som trycker ned mig och gör mig liten. Jag behöver en varm, omtänksam röst som lyfter mig och ger mig vingar. Den insikten är fantastisk. Eller hur?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen