Tisdag den 2/2-2021

 

Jag sov bra i natt. Vaknade efter en stund och kände mig pigg. Niklas låg och snarkade bredvid mig så jag gick upp och lade mig i gästrummet. Låg och läste ett tag och somnade sen efter en stund. Det tar längre tid än normalt men det känns rätt bra ändå. Jag sover i genomsnitt ca sju och en halv timma per natt vilket ju är bra. I normala fall sover jag nog mer timmar än genomsnittet men såklart ska man ju utgå ifrån sig själv. Jag känner mig oftast rätt pigg och ok också de dagar som har sovit sämre. Det är som om jag inte behöver mer sömn just då. Om jag börjar må sämre på dagarna och påverkas i mitt jobb eller annat får jag lov att söka hjälp. Just nu försöker jag bara finna mig i min situation och göra det bästa möjliga av den. Jag läser en bok just nu som jag hämtat hem som behandlar sömnproblem utifrån kbt. Det blir spännande.

Just nu är jag och Niklas i stugan och jobbar. Vi åkte hit redan vid sjutiden. Det var minus 28 grader när vi kom hit. Men vi har ändå varit ute på en halvtimmas lunchpromenad. Det gick rätt bra om man bara klär sig ordentligt.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen