Onsdag den 10/2-2021


Jag känner väl någonstans att jag är lite vilsen just nu. Jag känner mig inte så trygg och säker eller lugn och peppad. Det är mycket som inte är som vanligt i mitt liv just nu så förutsättningarna för att må toppen är kanske inte de bästa. De här sömnstörningarna har varit jobbiga och de fortsätter att spöka i mitt huvud då och då. Som igår kväll. Nu har jag sovit gott i en veckan nästan, sedan jag köpte tyngdtäcket. Jag älskar det by the way. Men igår gick jag omkring och kände mig trött hela dagen, hade nästan svårt att hålla mig vaken. Så när vi gick och lade oss extra tidigt jag och Niklas smög sig oron på. Men tänk om jag inte är trött när jag lägger mig? Mycket riktigt. Jag kände mig pigg. Oron började smyga sig på. Jag funderade på om jag skulle ta sömntabletten, som jag inte använt ännu. Jag gick upp och började läsa om dem. Läskigt. Jag blev ännu mer orolig för alla biverkningar, för risken att bli beroende…beslöt mig till slut för att inte ta dem. Jag använder dem i nödfall istället. Nu har jag ju i alla fall sovit gott några nätter, det är ju ingen panik. Till slut blev jag lugn och trött och somnade och sov gott från klockan halv tolv ca. så tacksam för det. Jag har nog ändå hittat tillbaka till sovlugnet ändå.

Jobbar hemma idag med. Men nu har jag kommit igång med en excelutbildning, som faktiskt är intressant. Så jag har nåt att göra. Solen skiner ute även om det är kallt, så det blir nog en promenad mitt på dagen så man får lite soljus på sig. Dags att ladda upp d-vitaminer. Jag har inte hört något ännu om operationen. Konstigt. De sa inom en månad och nu är det en månad sedan de sa det. Hör jag inget i veckan ska jag ringa och kolla med dem vad som hänt. Så man har någon koll i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen