Lördag den 30/1-2021

BAKSLAG!

 

Jag som har sovit så gott länge nu. Trodde nästan att det började bli bra igen. Vad det nu betyder? I natt sov jag ingenting. Jag är alldeles utom mig av förtvivlan, rädsla, panik. Av alla nätter som jag sovit dåligt här under julen så har jag aldrig sovit så dåligt. Ingenting. När jag försökte komma till ro här på morgonkvisten började det snurra i huvudet. Då är det omöjligt att somna. Innan det har jag haft problem med pulsen, mens och nackont. Trodde väl aldrig att det skulle bli såhär. Nu känner jag mig snurrig och slut, illamående. Brukar ända klara av mina dagar efter nätter av sömnproblem rätt bra men nu…dessutom kommer jag att ha sån ångest när jag ska sova i stugan i natt. Rädsla för att inte sova alls igen…vad gör jag då? Detta gissel. Denna yrsel. Hade det inte varit för den här jävla yrseln hade jag nog somnat nån timma nu på morgonen i alla fall. Jag har bara lust att ge upp. Ska det vara så svårt att få må riktigt bra och vara lycklig? Det är ju fan otroligt. Fuck…

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen