Lördag den 6/2-2021

 

Vilken konstig natt. Jag tog allergitabletten redan klockan åtta för att hinna bli nog sömnig tills läggdags. Vi såg Talang jag och Niklas. Jag har jobbigt på dagen med snurryrsel och även på kvällen störde den mig, så jag hade lite svårt för att koncentrera mig. Jag mediterade just innan jag gick och lade mig och kände mig trött. Jag somnade nog till ganska fort men vaknade upp sådär som jag gör nästan direkt. Så håll jag på ganska länge. Jag hann tänka att det här medicinerna kan ju ändå inte fungera men jag blev inte uppstressad på samma sätt som inna. Jag tror att tabletternas främsta verkan är att det lugnar mig. Jag körde lite Yoga Nidra. Minns inte så mycket mer än att jag vaknat några gånger, men bara korta stunder. Min klocka däremot visade på sömnappen att jag varit vaken i mer än fem timmar och bara sovit fyra! Hur konstigt är inte det? Men jag känner mig hyfsat utvilad och jag vet att jag sovit och drömt och hade jag varit vaken i fem timmar i natt så hade jag nog kommit ihåg det. Jag får lita mer på mig själv än på klockan. Däremot funderar jag på att sova utan tablett i natt och ser hur det går.




 

Vi har nu varit i stugan några timmar och grillat hamburgare, pimplat lite grann, myst i stugan med varm choklad och limpmacka med korv på och nu är vi hemma. Vi laddar för första delfinalen i Mello. Det blir pepparbiff med pommes frites och sen tänkte vi doppa jordgubbar, banan, vindruvor mm i smält choklad. Jag tänkte skippa tabletter i natt som jag sa och se hur jag sover. De ger en konstig och onormal sömn har jag märkt. Det blir nog ett glas vin till maten också. Tråkigt annars. Det blir nog en mysig kväll.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen