Måndag den 8/2-2021

 

Idag får jag kämpa för att göra det här till en sån bra dag som jag kan. Om jag kunde få vakna till en dag utan snurr skulle det underlätta men nu är det som det är. Det är bara att svälja och gå vidare. Jag ska verkligen försöka komma igång att arbeta här hemma. Jag har tagit fram en excelutbildning som jag ska genomföra. Jag får duktigt ta tag i den hur jobbigt det än blir med mitt snurrisnurr. Det är vansinnigt svårt att bryta denna onda cirkel. Det brukar vara bra när det händer mycket runt omkring mig för då ändrar jag mitt fokus naturligt mot andra saker än mitt eget huvud. Nu när man mest är hemma, träffar samma människor, inget annorlunda händer är det så lätt att bara hamna i sina egna, destruktiva tankar, som inte alltid är så snälla och förstående. Det är svårt att bryta. Jag behöver hjälp av annat stimuli. Men i morgon är jag på kontoret i alla fall. Vi får hoppas att det blir bättre då. Fram till den 19/2 jobbar vi så här just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen