Måndag den 25/1-2021 

Jag har sovit jättebra i natt. Det är så skönt med nätter som dessa. De har varit sällsynta sista tiden, men nu blir de fler och fler.

Idag jobbar vi hemma jag och Niklas. Det känns inte så bra tycker jag. Jag har att göra men det är samtidigt lite hitta på saker för att vi egentligen inte kan jobba med våra riktiga arbetsuppgifter annat än på kontoret. Vi kommer inte in i systemet hemifrån. Jag ska skjutsa Elliot på vc för att ta ett covidtest. Han har haft ont i huvudet några dagar nu och det slog mig först nu att det faktiskt kan vara covid. Han har tagit antibiotika för en infektion som han har så jag har trott att huvudvärken varit en biverkan på medicinen. 

Det har varit en prövande dag för mig på många sätt. Jag har plågats av snurryrsel hela dagen, precis som förra veckan när jag jobbade hemifrån. Det finns nog flera anledningar till detta. En är att jag inte riktigt accepterat att jag måste jobba hemifrån, fastän jag redan haft covid. Jag tycker att det är fel. Sen jobbar Niklas hemma samtidigt, och han har fullt upp med telefonmöten och andra uppgifter som får mig att känna mig ännu mer overksam och onyttig. Detta ger mig skuldkänslor och jag blir arg och sur, vilket i sin tur bidrar till en otroligt negativ energi, som föder min yrsel och allting blir som en ond cirkel. Jag har svårt att komma ur ältande, negativa tankar och känslan blir så oerhört förgiftande och svart att det känns som om jag förgås. Nu är det dessutom så att vi inte kan gå och jobba någon av oss förrän Elliot har fått provsvaret. Det viktiga nu för mig är:

-          Att acceptera hur det är just nu. Jag kan inte påverka läget med pandemin som är orsaken till att jag måste jobba hemma. Jag måste därför släppa motståndet och försöka göra det allra bästa som jag kan av det som är. Snurryrsel eller ej.

-          Jag måste välja glädje. Jag måste se möjligheter istället för problem och inte låta saker, omständigheter eller andra människor påverka hur jag mår. Jag har ett val.

-          Jag måste sätta mig ned och lägga upp en plan för vad jag ska göra när jag jobbar hemifrån. Jag får ta chansen att förkorvra mig, läsa på och utvecklas ännu mer. Det finns saker som är lättare att göra hemma än på jobbet. Jag måste upprätta en plats för mig att sitta på, så att det känns mer på riktigt.

-          Var tacksam för det som jag har. Jag sover bättre nu. Det är ju underbart.





 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen