Söndag den 7/4-2019
VÄNDER BLAD!


I morgon ska jag lämna in alla grejer till Heden. Jag har skrivit min avskedsansökan och ska lämna in den. Det är sista gången jag skriver på den här datorn. Den ska in. Jag ska åka till Luleå idag och köpa en ny, så att mina ord inte ska försvinna. De har inte varit lika många de här sista veckorna pga mitt nya jobb, alla nya erfarenheter som fyller mitt huvud och gör mig trött men glad. Men orden finns där inom mig. Jag ska sätta dem på pränt snart igen. Igår var vi i stugan och städade hela dagen. Det var ganska skitigt men nu känns det som om vi är redo att flytta in. Nästa helg ska vi sova där för första gången. Så mysigt. Jag är så tacksam för allt i mitt liv just nu. Min intention är att fortsätta vara positiv och tacksam för det jag har. Att inte hänga upp mig på hur jag mår, för det går upp och det går ner. Att så gott det går följa med i livet och förstå att när det går uppför så kommer det snart att gå nedför igen. Det kanske tom finns en mening med det! Jag har några tuffa veckor framför mig nu när jag ska sätta mig in i komplicerade processer på jobbet och på riktigt ta tag i mina arbetsuppgifter. Det ska blir utmanande och kul men samtidigt läskigt. Jag behöver all kraft och energi jag kan få. Jag ska försöka samla positiva energier och vara en källa till glädje för andra. Det är min intention. Nu är ett kapitel i mitt liv över. Jag lämnar in. Men jag kommer alltid att bevara Heden i mitt hjärta som en arbetsplats, som gav mig livet åter. Jag fick komma dit när jag inte trodde att jag kunde klara av något jobb alls, och insåg att jag visst kunde det. Jag fick lära mig nya saker, känna mig behövd och nyttig och stolt över att ha ett arbete. Jag glömmer aldrig hur glad och stolt jag kände mig över mitt jobb på odlingen de första åren. Jag har varit med om många roliga stunder och jag ska bära med mig det i mitt hjärta. De sista årens konflikter och gorm ska jag försöka lägga bakom mig. Det är ett val. Jag väljer glädje istället. Over and out! Återkommer när jag installerat min nya datorJ


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen