Måndag den 22/4-2019
SÅ MYCKET BÄTTRE!


Det är tomt här hemma efter helgens kalasande. Vi har haft huset fullt av ungdomar, liv och rörlese och kärlek. Jag saknar dem redan och längtar tills vi kan ses igen.

Hur har det gått för mig då? Jo, det har gått bra. Jag har inte mått tipp topp alltid, men jag har accepterat att det går upp och ned och mest fokuserat på allt det trevliga, på samvaron och att göra det så bra som möjligt för alla inblandade. Att tänka att yrseln kommer och går men jag består, har hjälpt mig. Jag känner mer och mer att stuglivet är en pusselbit som saknats. Att åka dit känns mindre jobbigt, nu har vi grejer där redan och behöver bara packa en liten ryggsäck med det nödvändigaste. Man lär sig och jag ser fram emot alla lediga dagar som vi kan åka dit. Det är vackert där och det känns som minisemester hela tiden. Man fyller vardagen med flera semestrar istället för en stor. Jag hoppas på en solig och varm sommar med många lata, dagar och dopp i älven.

Det stundar en vår med spännande utmaningar i jobbet och skön avkoppling i stugan som kontrast. Kan ju inte bli bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen