Måndag den 25/3-2019
ATT BEHÅLLA FARTEN!



I morse kändes det inte lika bra när jag åkte till jobbet. Jag kände mig mer yrslig och det påverkade mig. Jag har klarat av hela dagen. Jag har tom suttit och provat jobba i Sap med en transaktion efter en rutin. Jag ska inte vara så hård med mig själv. Förra veckan var jag så glad och positiv och stolt över mig själv. Nu låter jag mig smittas av den osäkra, vingliga delen av mig, som kanske blir mer tydlig nu när jag har haft fullt upp och är full av nya intryck och fakta. Jag måste hitta tillbaka till den glada Ann. Jag har insett att det är tuffa veckor framför mig. Det är invecklat det jag ska lära mig och jag har aldrig haft så mycket ansvar och svåra arbetsuppgifter tidigare. Det är en utmaning som jag längtat efter men som samtidigt är skrämmande. Det gäller att ta en dag i sänder. Njuta av alla stunder som känns bra. Inte fokusera på det som inte känns bra, inte älta och jämföra, varken med mig själv eller andra. Var här och nu så mycket som jag kan. Var stolt över mina framsteg och över att jag förverkligar min dröm just nu, att det kräver mod och lite svett och tårar. Glöm inte mina livsmål, att detta är meningen just nu. Snart flyger jag igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen