Fredag den 12/4-2019
MYCKET ATT TA IGEN!


Nu sitter jag här med min nya dator. Den är jättebra och jag är jättenöjd. Man kan vända på den och så får man en padda typ. Ja, nu har jag jobbat i fyra veckor på mitt nya jobb. I veckan har jag fått börja lite smått med vissa enkla ärenden och det känns kul. Jag tar lite grann i taget och låter det sjunka in, allt eftersom. Det är mycket att lära sig och det känns utmanande. Jag tror att jag äntligen kommer att känna den där sköna känslan av att jag kan, att jag får göra något avancerat och att jag klarar av det. Att jag får utvecklas på riktigt. Jag har låtit mig stå stilla alldeles för länge och jag längtar efter kreativitet, tillfredsställelsen av att klara en utmaning. Nu är jag på väg.

I morgon ska vi åka till stugan och sova över för första gången. De har lovat sol hela helgen så jag ser fram emot en härlig helg.

Jag känner mig lite stressad över allt som ligger framför mig. Jag jobbar och är trött när jag kommer hem, orkar inte fixa och röja så mycket här hemma. Nu är det påsk snart. Adina kommer hem med sin kille Simon för första gången på onsdag kväll. Sen ska vi ha släktkalas i stugan på långfredagen. Jag ska verkligen försöka att ta en dag i sänder och njuta av det som verkligen är viktigt. Att välja glädje och förstå att det viktiga är inte att det är perfekt städat eller uppdukat eller uppbullat. Att få tid med familj och vänner är så mycket mer värt. Igår kväll till exempel var jag och åt middag på Suzie Q med Maritha och Estella och jag var så lycklig när jag kom hem. Vi hade så trevligt och mysigt och jag är så glad att jag funnit så fina vänner. Jag har inte haft så många vänner, mycket pga hur jag har mått. Men nu tar jag igen den tiden.

Jag tar igen så mycket tid. Ska försöka njuta av livet så mycket som jag kan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen