Lördag den 4/5-2019
GIVING PEOPLE!


Skönt att vara hemma i helgen faktiskt. Jag har bytt till sommargardiner i köket och städat här hemma så nu känns det som jag är i kapp. Det går ju rätt fort om man bara får tid till det. Egentligen ingenting att stressa upp sig för. Jag måste jobba för att släppa mer på mitt kontrollbehov.

Jag och Sofia har varit på stan en stund. Hon ville ha en mysdag med mig så vi åkte och handlade en keps på hm som hon ville ha, lite vantar och sockar, det blev ju vinter igen tyvärr, och sen gick vi på ett cafe och fikade.

Jag fick ett mail idag från Giving People, dit jag har anmält mig som givare. Det finns en familj i Piteå som har fem barn och de har det svårt att få ihop ekonomin den här månaden. De behövde hjälp med mat, blöjor och välling. Jag ska åka dit i morgon, handla lite grann som de behöver i matväg och lämna över det själv. Det känns bra. Det blir en utmaning att köra till Piteå själv, tar nog med mig Sofia eftersom  Niklas jobbar, men samtidigt känns det som min grej och jag vill verkligen göra skilland, hjälpa på nära håll. Jag har fått jättemycket mer i lön och sen finns det människor runt omkring en som inte ens har råd med mat till sin familj. Det är ju hemskt. Jag tar med mig lite kläder också från Sofia, som jag har sparat. Hennes äldsta dotter har 110 i storlek och det jag har är mestadels stl 120-130 men hon sa att hon kunde spara dem. Det ska bli spännande och det känns bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen