Onsdag den 8/5-2019
MEDITERA MERA!


Veckan hittills har varit bra. Jag har jobbat på och hemma har vi sett på serier på tv jag och Niklas, varit och handlat och igår var vi på coop och åt årets första mjukglass. Härligt. Vädret har vänt och varit kallt och blåsigt och tom snöigt på sistone. Blir mest att man kurar ihop sig inne efter jobbet. Men det känns ganska skönt. Behöver nog det. Efter hektiska veckor och inför helgen då vi ska till stugan igen, kan man kanske behöva lite kravlöst och lugnt. Jag och Sofia tänkte åka själv till stugan på fredag kväll. Jag ska sätta igång värmen i poolen. Anna-Karin och Tomas kommer och hälsar på på lördag kväll.

Jag ska försöka komma igång med mina meditationer igen. Jag behöver dem, lugnet som det ger och distansen och eftertanken. Det är lätt i vardagens sus och dus att man prioriterar bort och då får man lida. Jag vill hitta tillbaka till det som är viktigt, vem jag vill vara, på vilket sätt och vad mina livsmål är. Att se och uppleva med andra som jag tycker om, att skratta och finnas där för min familj och andra som behöver min hjälp, att tro på mig själv och min kompetens och mitt värde, ge av mig själv och inte döma andra, vara tålmodig och sprida kärlek. Det vill jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen