Lördag den 11/5-2019
VINGARNA BÄR!


Morgon i stugan. Vädret är inte så bra, men det visste vi ju. Igår åkte vi hit, jag, Samuel och Sofia. Vi tog med oss sushi och åt på glasverandan. Sen gjorde vi iordning poolen så att den skulle vara varm till idag. Jag mådde bra. Det kändes bra. De sista två dagarna på jobbet har känts jobbiga. Vet inte varför. Det har varit bättre när jag kommit hem eller ut från jobbet. Men det är så ibland. Jag ska inte göra så stor affär av det. Idag kommer Anna-Karin och Tomas. Jag ska göra mitt bästa för att njuta av att vara med dem, äta god mat och slappna av. Ta en dag i sänder. Just nu när jag sitter här så är det skönt. Jag njuter. Då har jag samlat ett guldkorn. Bubblade med Samuel och Sofia, det var mysigt. Ett annat gudlkorn. Att vakna utvilad med Sofia bredvid mig var ett annat.

Det är mycket som har hänt sista veckorna. En stor omställning för mig. Från att bara var hemma och mest med familjen till att börja ett nytt jobb, träffa en massa nya människor, lära mig en massa nya saker, packa och åka till stugan på helgerna. Nu har jag bokat in två resor till Stockholm inom en snar framtid. Bara det. Jag tränar mina vingar, snart kan jag flyga. Livet går upp och ned.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen