Onsdag den 28 mars 2018
YRSELATTACK!
 

Insåg nog inte själv hur mycket det har varit den sista tiden. Niklas har varit borta mycket, jag har jobbat, pendlat, tagit hand om allt här hemma, gått på jouren, jobbat helgen, det har varit tidsomställning till sommartid, som jag påverkas av mer och mer för varje år, sen det här med Adina som legat inlagd på sjukhus för körtelfeber, en sjuk oro över henne, vilket också medfört att jag sovit dåligt sista nätterna. Jag har varit så trött på jobbet sista dagarna och i eftermiddag kulminerade det med en yrselattack, som jag kallade det för tidigare om åren. Det var alltså flera år sedan sist, vilket stressade upp mig rejält. Känslan av kontroll var som bortblåst, kroppen och knoppen reagerade i gamla mönster med panikkänslor och stark oro över framtiden.  Men såhär i efterhand, känner mig fortfarande lite Dizzy men inte hälften så mycket som för ett tag sedan, förstår jag att jag pushat mig själv till gränsen. Precis som min kloka, underbara dotter berättade för mig så har vi alla våra svaga länkar. En del får migrän, eller andra symtom när det blir för mycket. Jag blir jätteyr. Men everything will pass. Så även detta. I morgon ska jag som tur är jobba hemma. Då kan jag sova tills jag vaknar. Jag kan jobba i min egen takt. Sen har vi inget planerat egentligen i påsk. Lediga en hel vecka. Så värt det. Jag hoppas att det blir en skön avkoppling och välbehövlig paus från alla krav.

Jag är i alla fall stolt över mig själv för att jag mediterade på bussen hem och försökte lugna mig själv istället för att stressa upp mig. Jag var lugn hela bussresan. Sen när jag steg av bussen kände jag mig lika yr igen, men det är ändå ett stort framsteg för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen